אם תשאלו את 80% מכלל האוכלוסייה, מהו מיתוג עבורם? האסוציאציה הראשונה היא לוגו או סמל, הגיוני הרי לוגו הוא האלמנט הוויזואלי הראשון שעולה לראש שחושבים על מותג מסוים.
מיתוג זה לא רק לוגו וכרטיס ביקור. לוגו הוא בהחלט חשוב, אבל זה לא מה שיהפוך אתכם למותג.
אז מה זה מותג?
כאשר אנו מעמיקים במחשבה ומנסים להבין את ההשפעה של מותג מסוים עלינו, אנו מגלים שהדבר הראשון שעשויים לזכור ממנו זו החוויה הרגשית שהוא גרם לנו לחוות.
מיתוג זה סיפור ותחושה. ומותג טוב גורם לכם לחשוב עליו ולזכור אותו.
למשל, את נוסעת לך ביום חופש חמים ברכב המהמם שקנית, שומעת מוזיקה להנאתך, החלון טיפה פתוח, נכנסת רוח נעימה והדבר שהכי חסר לך עכשיו זה איזה משהו קר להרטיב את הגרון.
משקה קר ומוגז- טעם החיים.
חזרת מטיול במזרח אחרי חצי שנה אתה מחכה בשדה התעופה בניו דלהי לטיסה האחרונה שלך, סוף סוף תוכל לנוח מהמסע שעברת, הכי בבית בעולם.
ההנאה והגעגוע הם הטריגר שיוצר רגש וחשק עז לטעם מסוים או לרגע הספציפי הזה לקפוץ לכם במחשבות וכמוהו יש עוד מאות או אלפים של מקומות שחוויתם ועברתם בחייכם ואת רובם אתם בכלל לא זוכרים.
אז מזה מותג זכיר? מותג זכיר זה מותג שגורם לך להבין שאתה צריך ורוצה אותו בלי שום קשר ללוגו שלו, לרוב זה קורה כאשר עולם הערכים שלך ושל המותג זהים גם במבחן הזמן.
האחים מקדונלד מול סניף מקדונלדס הראשון שטרם נפתח, סן ברנרדינו, קליפורניה, נובמבר 1948.
לקוח מ- Reddit.com
קחו למשל את מקדונלדס מותג די מוכר.
בשנת 1948 יצרו האחרים מקדונלד “מערכת לשירות מהיר”, אשר מושתת על הערכים הבאים:
- מהירות – שיטת עבודה בסגנון “פס ייצור“, שכמעט תאפס את זמני ההמתנה לקבלת המזון.
- שירות – ויתור על שירות באמצעות מלצרים לטובת שירות עצמי בדלפק – חיסכון בכוח אדם.
- ייצור המוני של פריטי מזון פשוטים ומצומצמים במספרם שיוצרו בקו ייצור.
- הוזלה משמעותית במחיר ההמבורגר מ-30 סנט ל-15 סנט בלבד!
האחים מקדונלד הקדימו את זמנם והבינו שהערכים המייצגים את המותג שלהם הם: זמינות, מהירות,
פשטות ואחידות (תפריט מצומצם), שירות ומחיר נוח לכל כיס,
אלו הם ערכים על זמניים.
הערכים הם שהביאו להצלחה הגדולה של מקדונלדס והפיכתו למותג מזון מהיר מצליח ומשגשג,
הלוגו הידוע שלו לעומת זאת הגיע רק 20 שנה לאחר פתיחת הסניף הראשון ב- 1948.
הלוגו המוכר לא עוצב בהשראת האות M האות הראשונה של השם “מקדונלדס“. אלא שהזכיין הראשון של מקדונלדס, ניל פוקס, הציב קשתות ענק מוזהבות משני צידי סניף מקדונלדס שפתח כדי שאנשים יוכלו לזהות את המקום מכבישים מרכזיים- דבר המשרת את ערך המותג כמזון מהיר ונגיש שאפשר לאכול על הדרך. שהחליטו לעצב מחדש את הלוגו, הקשתות המוזהבות כבר היו בחלק גדול מהסניפים והם שימשו השראה ללוגו האייקוני.
מיתוג זה לא רק לוגו, מיתוג הוא הריח, הטעם, האריזה, השקית והחוויה הכוללת שהמותג מעביר את הלקוח.
סיפור מותג
“והם חיו באושר ועושר עד עצם היום הזה..” לא, האמת שהתכוונתי למשהו אחר.
במיתוג הדגש הוא על איך אתם משפיעים ומתחברים לרגש של קהל היעד שלכם, ואיך אתם נתפסים בעיניהם. אתם צריכים להסתכל על קהל היעד שלכם כחברים הכי טובים שלכם.
כאשר יוצרים מעטפת תדמיתית מיתוגית ושיווקית מותאמת למותג שלכם הדבר הראשון שנלקח בחשבון הוא ערכי המותג. כאשר רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים, חשוב שהעולם הערכי שלנו יהיה זהה וייצור חיבור חזק ביניכם לבין קהל היעד שלכם כך שירגיש שותף פעיל מהמותג ותגרמו לו לבחור בכם שוב ושוב על פני אחרים, ויותר טוב מזה הוא גם ימליץ עליכם לחברים הכי טובים שסומכים על המילה שלו.
בנוסף חשוב לשים דגש על הייחודיות של המותג שלך על פני האחרים, מהן נקודות הבידול שלך. בין אם אתם נותני שירות ובין אם אתם בעלי עסקים מתחומים אחרים.
ואם זה לא מספיק, הנה עוד נקודה מעניינת:
מכירים את זה שאנשים מוכנים לשלם יותר על מוצר מחברה מסויימת למרות שיכול להיות שחברה מתחרה מציעה את אותו מוצר באותה איכות אבל ביותר זול? או למשל מסעדת בוטיק שמוכרת המבורגר איכותי במחיר ממוצע ומנגד מקדונלדס מותג אמין שידוע בשירותיות, במחיר ובמהירות ההכנה. ובכן רבותי, זה מותג!
עבודות מיתוג שעשינו לעסקים, במסגרת העשייה שלנו בסטודיו